Pöydät notkuvat herkuista ja musiikki soi, mutta tapahtumassa harhailee vain kourallinen vieraita. Olet joutunut tapahtuma-alaa kiusaavan vitsauksen, no-show’n uhriksi! Onneksi harmillinen ilmiö on mahdollista selättää. Me kerromme, miten se onnistuu.
No-show eli tapahtumaan ilmoittautuminen, mutta peruuttamatta ja saapumatta jättäminen näkyy monessa.
Tila voi jäädä osallistujamäärään nähden liian suureksi, mikä latistaa tunnelmaa ja mahdollisesti myös maksaa järjestäjälle ylimääräistä. Tapahtuman vetonaulaksi hankitut esiintyjät, myyntiedustajat ja sponsorit saattavat turhautua pieneen osallistujamäärään ja miettiä seuraavaa osallistumistaan entistä tarkemmin.
Lattea tunnelma voi vaikuttaa negatiivisesti brändikuvaan, jota onnistunut tapahtuma kirkastaisi. Lisäksi tarjoiluhävikistä tulee turhaa työtä ja kuluja sekä kokille, järjestäjälle että ympäristölle. Mikä tärkeintä, järjestävän tahon tavoitteet eivät no-show’n riivaamassa tapahtumassa todennäköisesti toteudu optimaalisella tasolla.
No-show’n ei kuitenkaan kannata olla esteenä tapahtuman järjestämiselle. Saat sen kuriin seuraavin ammattilaisneuvoin.