1.2.2023

Markku Kososesta Sisters Groupin uusi toimitusjohtaja

Kuvassa vasemmalta: Osnat Mangs,  Markku Kosonen ja Dana Pikkarainen

Sisters Holding Oy:n hallitus on valinnut Sisters Groupin toimitusjohtajaksi Markku Kososen. Hän aloitti tehtävässä 1.2.2023.  ”Olemme innoissamme saadessamme rautaisen kasvun tekijän ja kokeneen ammattilaisen mukaan viemään Sisters Groupin toimintaa seuraavalle tasolle”, kertovat Sisters Groupin perustajat Osnat Mangs ja Dana Pikkarainen.

Paluu alalle palkitun franchise-ketjun johdosta
Markku Kosonen on toiminut aiemmin M Room-parturiketjun toimitusjohtajana vastaten liiketoiminnan ja myynnin kehittämisestä. M Room on miesten parturipalveluiden edelläkävijä, ja omalla sektorillaan Suomen ja Pohjoismaiden suurin toimija. Yritys palkittiin 2018 vuoden franchise-ketjuna. Lisäksi Markku toimii yritytyssijoittajana, hallitusten jäsenenä ja neuvonantajana. Kosketuspintaa tapahtuma-alaan Kososelta löytyy Suomen messukeskukselta, missä hän työskenteli eri rooleissa myynnissä ja tuotannoissa.

Uutena toimitusjohtajana Markku tulee rakentamaan Sisters Groupia ja vauhdittamaan sen kasvupyrähdykseen yhtenä kokonaisuutena. Lisäksi hän ottaa myös vastuuta myynnistä yhtiön tulosyksiköissä. Sisters Groupiin kuuluu tapahtumamarkkinointitoimisto Sisters Inc. ja brändikumppanuustoimisto Mätch Inc.

– Yhtiö on selvinnyt hyvin koronasta ja kasvettu tiettyyn pisteeseen. Kasvun myötä yrityksen sisälle tulee aina kompleksisuutta ja kasvun avittamiseksi tarvitaan lisää resursseja. Haluan uskoa, että pystyn viemään yhtiön seuraavalle tasolle, jossa liiketoimintanäkökulma ja sisäiset prosessit saadaan kohdilleen. Minulla on kokemusta strategiatyöstä monesta eri näkökulmasta, Kosonen kertoo.

Kohtaamismedioiden kehittyminen voimistuu
Markku Kosonen näkee myös tapahtuma-alassa paljon potentiaalia. – Olen jo kauan uskonut kohtaamisten tärkeyteen. Etätyön yleistyessä ja digitalisaation mennessä eteenpäin odotukset ja vaatimukset tapahtumien sisältöihin kasvavat. Myös digitalisaation tuominen tapahtumiin on mielenkiintoista. Virtuaali- ja hybriditapahtumien osalta onkin vasta raaputettu pintaa, tekoälyn lisääntyminen tulee kehittämään tapahtumia entisestään. Nyt tarvitaan tekijöitä, jotka pystyvät organisoimaan kohtaamisia entistä laadukkaimmiksi, mitä kautta niistä saadaan paremmin mitattavaa dataa ja tuloksellisuutta irti. Tämä mahdollistaa yrityksille merkittävää lisäarvoa. Uskon, että kohtaamismediat tulevat kehittymään voimakkaasti seuraavan kymmenen vuoden aikana.

Paluu alalle on Markulle mielekästä. – Tapahtumilla on vahva merkitys isojen tunteiden ja muistijäljen kasvattajana. Niiden kautta vaikutetaan ihmisten ajatteluun ja käyttäytymiseen. Tapahtumat voidaan jakaa karkeasti kolmeen kategoriaan; virtuaalinen (kustannustehokas, laaja tavoittavuus), hybridi (laajennettu yleisö ja kosketuspinta) ja livetapahtuma, joka sukeltaa suoraan sydämeen. On mahtava päästä laadukkaimman tapahtumatuotannon pariin, jo 19 vuotta toimineen alan pioneerin matkaan, joka tekee jo näitä kaikkia suurella intohimolla, päättää Markku Kosonen.

Jaa somessa
  • Tapahtumajärjestäjä
  • Yritystapahtumat
  • Tapahtumatuotanto
  • Tapahtumamarkkinointi
  • Tapahtumatoimisto
  • Copyright © 2024 Sisters Inc. All Rights Reserved.