Yritystapahtuma on kuin tyhjiö, johon luodaan yrityksen brändiä lujittava ympäristö. Se, millaiseksi tapahtumavieraan asiakaskokemus tässä miljöössä muotoutuu, riippuu monista pienistä yksityiskohdista.
Me kaikki olemme sen kokeneet. Hetken, jolloin mietimme, olemmeko muuttuneet näkymättömiksi, koska meitä ei huomioida. Toisaalta olemme kokeneet senkin, kuinka kaikki odotuksemme ylitetään ja maailma pyörii hetken vain meidän ympärillämme.
Asiakaskokemus jää mieleen niin hyvässä kuin pahassa, oli kyseessä arki-ilta kaupan kassajonossa, syntymäpäiväillallinen lempiravintolassa tai yritystapahtuma, johon osallistumista olemme odottaneet kutsun saapumisesta lähtien.
Positiivinen asiakaskokemus kuuluu kauas, negatiivinen monesti vieläkin kauemmas. Siksi asiakaskokemuksen tärkeys on hyvä pitää mielessä myös mitä tahansa tapahtumaa suunniteltaessa.