Meira järjesti lämminhenkisen, avoimen yleisötapahtuman paahtimon sisäpihalla. Tavoitteena oli juhlistaa kahvipaahtimon toiminnan jatkumista yhdessä naapuruston, yhteistyökumppaneiden ja asiakkaiden kanssa.
Markkinointi tapahtuman viestinnässä ja brändimielikuvan vahvistamisessa
Suunnittelimme paahtimon avajaistapahtuman ja sen markkinoinnin yhtenä kokonaisuutena. Avoimen tapahtuman ollessa kyseessä oli tärkeää, että tieto tavoittaa kohderyhmät ajoissa. Näin ollen teimme markkinointiviestintää monikanavaisesti, houkuttelevasti ja brändin mukaisesti. Viestintätyöhön valittiin mukaan myös lehdistön edustajia ja somevaikuttajia. Ideoimme tapahtuman häshtägeiksi tarttuvia lauseita, mitkä sopivat helposti brändiin yhdistettäviksi. Käytimme häshtägejä digialustojen ohella mm. kuvausseinän rekvisiittakylteissä ja jaettavissa ilmapalloissa, mitkä levittivät viestiä somessa ja Vallilan alueella.
Tapahtuman kävijämäärä ylittyi 200%:lla
Perheystävälliseen pihajuhlaan rakennettiin värikäs ja iloinen ympäristö. Sisäpihalla DJ soitti tunnelmaan sopivaa musiikkia ja ilmassa leijaili vastapaahdetun kahvin tuoksu. Tuoretta kahvia tarjoiltiin pikkumakean kera ja pienimmät vieraat nauttivat mehusta ja hattarasta. Kävijät saivat myös ostaa tuotteita pop-up markkinoilta. Kattavan markkinointiviestinnän ja positiivisen kävijäkokemusten myötä viesti avajaisista levisi tehokkaasti – tapahtumalle asetettu tavoitekävijämäärä ylittyi 200 prosentilla. Lisäksi tapahtuma kokonaisuutena toi asiakkaalle laajaa näkyvyyttä. Tuotimme tapahtumasta myös kuva- ja videomateriaalia jälkimarkkinointiin ja muita tulevaisuuden markkinointitarpeita varten.