PALVELUMME / MESSUT

MESSUOSASTO- JA
TILASUUNNITTELU

Messut ovat yrityksille erinomainen mahdollisuus tavata kohderyhmää kasvotusten. Saman katon alla voi parhaimmillaan olla tuhansia osallistujia, joiden joukossa on tärkeät sidosryhmät, asiakkaat ja potentiaaliset asiakkaat. Ei siis ole samantekevää, millainen osasto on!

Vetovoimainen ja toimiva osasto puhuttelee toivottuja kohderyhmiä ja jättää kohtaamisesta mieleenpainuvan muistijäljen – parhaimmillaan jo messukäynnin aikana sinetöidään kauppoja, sopimuksia ja uusia tapaamisia.

Tarjoamme yrityksille kokonaisvaltaista messuosaston suunnittelua ja rakentamista avaimet käteen -periaatteella. Meiltä onnistuu myös kokonaisen messutapahtuman järjestäminen.

Haluatko kääntää päitä satojen messuosastojen joukossa tai järjestää omat messut? Valjasta messujen koko potentiaalia käyttöösi! Me autamme.

Varaa aika sparraukseen

Varaa ilmainen sparraushetki asiantuntijamme kanssa ja nosta ideasi konkretian tasolle.
Sähköpostiosoite *

MESSUOSASTO ENEMMÄN KUIN OSASTO

Usein messuosasto on mielletty vain seiniksi, joilla on kuvia ja tiskillä tylsistynyt myyjä karkkikulho edessään. Me lähestymme asiaa täysin toisesta suunnasta – luovasti ja messutapahtuman koko potentiaali huomioiden. Messuosaston suunnittelussa vain mielikuvitus ja tila ovat rajoina! Suunnittelemme osaston aina yrityksen tarpeiden, toiveiden ja tilamahdollisuuksien pohjalta. Luomme mielenkiintoisen konseptin ja varmistamme nostattavan kävijäkokemuksen.

Vetovoimainen messuosasto ei ole ainoastaan visuaalisesti upea ja brändimielikuvaa tukeva, vaan tavoitteiden täyttämiseksi osastolle mietitään myös sen elinkaari ja eri toiminnallisuudet. Livekohtaamisessa ihmisen kaikki aistit on läsnä, miksi siis hyödyntää vain yhtä tai kahta? Messuosastolla voi olla oma äänimaailma, osallistujan aktivointi, kuten peli tai uusi kokemus, sekä myös herkullista tarjoilua. Se voi myös palvella eri kohderyhmiä eri aikoina, esimerkiksi osastolle voi järjestää oman tapahtuman, kuten mediatilaisuuden tai henkilöstön koulutuksen ennen messujen prime-time aikaa. Kohtaamisten aikana on myös helppo kerätä dataa ja liidejä, sekä jakaa tietoa vaikka pelillistämisen keinoin. Kun kävijä haluaa viettää osastolla aikaa, kynnys vuorovaikutukseen, verkostoitumiseen ja haluttuun toimintaan madaltuvat. Toisin sanoen, tavoitteisiin päästään helpommin.

MIKSI YRITYKSEN KANNATTAA OSALLISTUA MESSUILLE

Kohtaamisten merkitys kasvaa. Tapahtumissa, kuten messuilla, on digimarkkinointiin verrattuna helppo saada kohderyhmän huomio. Lisäksi viestin kohdennettavuus on tehokkainta kun ydinkohderyhmä on jo kokoontunut yhteiseen tilaan. Messuilla kokoontuu usein myös saman alan yritykset ja kilpailijat, jolloin näin toimialanäkyvyys kasvaa. Kannattaa pohtia tarkoin, onko järkevää jättäytyä pois tältä tehokkaalta ja näkyvältä markkinalta.

Messujen aikana yrityksellä on mahdollisuus vaikuttaa myös useampiin sidosryhmiin samanaikaisesti, esimerkiksi jälleenmyyjiin, eri palveluntarjoajiin, mediaan, tavarantoimittajiin, henkilöstöön. Se voi toimia myös rekrykanavana tai mielikuvan rakentajana. Messuissa kannattaa katsoa kokonaisuutta aina huolellisesti ja varmistaa, että osallistumisen tavoite on kirkas ja messujen koko potentiaali tulee varmasti hyödynnettyä, myös jälkimarkkinointi mielessä pitäen – monissa tapauksissa myynti, prosessi ja muut toimenpiteet alkavat konkreettisesti vasta messujen jälkeen.


CASE NCC - BUSINESS ARENA 2023

INSPIROIVA KIERTOTALOUS-MESSUOSASTO

Business Arena Helsinki on Pohjoismaiden suurin kiinteistöalan tapahtuma. Toteutimme tapahtumaan NCC:lle luovan osastokonseptin, joka kuvasti yrityksen kiertotalousajattelua konkreettisella tasolla – avaran osastoratkaisun materiaalit valittiin suoraan asiakkaan kohteen purkutyömaalta.

Suuren vierailijamäärän mahdollistamiseksi jätimme osastolle paljon vapaata tilaa ja hyödynsimme seinäpintoja viestin jalkauttamisessa. Vetovoimaisen yksityiskohdan osastolle toi aaltokuvioinen ja uniikki tarjoilusaareke, jossa maamme ykkösbaristoihin lukeutuva Jarno Peräkylä loihti maistuvia NCC-kahveja. Osasto resonoi asiakkaan brändiä ja valittua pääteemaa, tarjoten inspiroivat puitteet keskusteluille.

Haluatko sinäkin toteuttaa inspiroivan messuosaston?

Copyright © 2024 Sisters Inc.
All Rights Reserved.
Tietosuoja | Privacy policy
Sisters Inc.
Miestentie 9, 6 krs,
02150 Espoo
(09) 75151200
myynti@sisters.fi