Sisters mukana Vuoden Toimisto 2019 -kilpailussa

Vuoden Toimisto -kilpailussa palkitaan Suomen parhaat markkinointialan toimistot. Tuomareina toimivat asiantuntijoista pätevimmät – toimistojen omat asiakkaat. Sisters osallistuu kilpailuun ensimmäistä kertaa.

 

Vuoden Toimisto on ruotsalaisen analyysi- ja konsulttiyritys Regin konseptiin perustuva kilpailu, jolla kartoitetaan markkinointi-, mainos- ja viestintäpalveluja ostavien asiakkaiden tyytyväisyyttä palveluja tarjoaviin toimistoihin. Lisäksi selvitetään merkittävimpiä toimiston valintaan vaikuttavia kriteereitä ja markkinointialan kehityssuuntia.

Käynnissä oleva kilpailu järjestetään Suomessa nyt toista kertaa. Ensimmäistä kertaa mukana ovat myös tapahtumatoimistot.

– Oikeanlaisen kilpailukategorian myötä päätimme ilman muuta lähteä mukaan kisaamaan, sanoo Sistersin markkinointijohtaja Tarja Musikka.

– Tapahtumatoimistojen lisääminen kilpailuun omana kategorianaan on selvä osoitus tapahtuma-alan arvostuksen kasvusta. Verrattain uusi alamme kehittyy jatkuvasti, ja on hienoa saada myös kilpailunjärjestäjältä tunnustusta alamme tärkeydestä.

 

Asiakkaiden avulla vieläkin paremmaksi

Ruotsissa Årets Byrå valitaan pian jo 19. kerran. Kilpailusta on tullut markkinointialan merkittävin ja arvostetuin tutkimuskonsepti ja Årets Byrå -tittelistä arvostettu laadun ja osaamisen mittari. Norjassa vuoden toimistot laitetaan järjestykseen neljättä kertaa.

Maasta riippumatta sananvalta on toimistojen parhailla kriitikoilla – asiakkailla. Kilpailuun ilmoittautuneiden toimistojen omat asiakkaat vastaavat kysymyksiin, joissa arvioidaan yhteistyön tuloksellisuutta ja sujuvuutta sekä toimiston kykyä ymmärtää asiakkaansa liiketoimintaa ja tarpeita.

– Vastauksista saamme erittäin arvokasta tietoa toimintamme vahvuuksista ja kehityskohteista. Siitä on hyvä jatkaa kohti yhä parempaa asiakaskokemusta ja -palvelua, Tarja toteaa.

– Haluamme kiittää kaikkia asiakkaitamme, jotka ovat käyttäneet kallisarvoista aikaansa kyselyyn ja sitä täydentävään puhelinhaastatteluun. Vastausten avulla pääsemme entistä tuloksellisempaan yhteistyöhön.

Yksittäisten toimistojen ja niiden asiakaskunnan lisäksi tulokset palvelevat markkinointi-, mainos- ja viestintäpalvelujen ostajia laajemminkin: ne antavat suomalaisesta markkinointialasta ajantasaisen yleiskuvan. Yksi kilpailun päätavoitteista onkin kehittää suomalaista markkinointiviestinnän osaamista, joka puolestaan vauhdittaa asiakasyritysten kasvupyrkimyksiä ja parantaa niiden kansainvälistä kilpailukykyä.

 

Miten Sistersin käy?

Elokuussa 2018 käynnistyneen kilpailun tulokset selviävät heti alkuvuodesta. Regi on julkistanut juuri osallistujalistan eli toimistot, jotka täyttävät arviointikriteerit ja saivat riittävästi asiakasarvioita.

Finalistien shortlist julkistetaan viikolla kolme. Vuoden Toimisto 2019 -kilpailun voittajat selviävät 6. helmikuuta järjestettävässä juhlagaalassa.

Sistersin toimistolla lopputulosta odotetaan jo jännityksellä.

– Voittoa tietysti tavoittelemme, mutta tärkein palkintomme tässä kilpailussa on asiakkailtamme saatava palaute!